Isnin, 20 November 2017

Review Produk Herbalife Malaysia

Bismillah.

Hari ni saya nak buat personal review tentang produk Herbalife Malaysia. Harapnya membantu anda yang sedang survey produk Herbalife ke kan. Hehe. Dalam masa yang sama, sekiranya anda belum mempunyai Coach Herbalife dan sedang berkira-kira nak mulakan program Herbalife, boleh Whatsapp saya terus kat 0193709753 ya. :)


Herbalife Coach Malaysia


Review Produk Herbalife Malaysia 


Saya Fatin, saya mula menggunakan produk Herbalife sejak Feb 2012. Sebelum mula program, saya pun skeptikal macam ramai orang. Sangka saya Herbalife ni hanya untuk orang nak turun berat je. Saya dah memang kurus even sebelum saya guna Herbalife pun. Fikir saya, "Aku dah kurus, so kenapa nak guna Herbalife lagi?"

Sebelum guna Herbalife. Mash student. 
Sampai lah waktu tu keadaan yang buka mata saya untuk mula program. Saya mulakan program Herbalife sebagai solusi sarapan sihat saya.


Sebelum Herbalife


Saya sememangnya seorang yang weight conscious. Saya SANGAT aware dengan berat saya. Kalau dulu, bila berat naik sikit pun menggelabah. Fikir saya dulu -- nak kurus;
- normal kena tahan lapar
- tak leh makan nasi sangat
- tak perlu sarapan
- tak leh minum air banyak sangat nanti perut lagi cepat buncit, dan macam-macam lagi mitos yang saya ikut.

Tapi, semua tu tak berkesan. Ye lah saya still kurus, tapi, saya cepat letih, badan saya lembik, saya ada masalah penghadaman, badan berangin teruk dan banyak lagi. Sedih bila ingat balik. Kesian kat diri sendiri. T____T

Dulu jugak, saya kurang makan, tapi makan je makanan proses dan segera lain. End up, yes kurus, tapi I don't feel healthy & I'm not happy with it.

2010, waktu ni zaman takut makan sebab 'takut gemuk' :D

Bermulanya Program Herbalife


Waktu ni mula program Herbalife sebagai sarapan sihat atas beberapa faktor;

1. Tengok kawan guna Herbalife & her progress -- rasa macam best sangat! Kawan tu sebenarnya nak guna Herbalife untuk kurus, tapi walaupun belum ada progress turun berat, tengok her health & energy progress tu memang seronok! Waktu ni dah rasa terbuka hati sikit, tapi belum try.

2. Ibu saya perlukan something nutritious waktu tak sihat dulu. Ye la, punya la berpantang makan sampai takut nak makan semua benda, sampai lah doktor sarankan pengambilan makanan seimbang. Dan waktu ni, saya mula order Herbalife untuk ibu saya. Pastu alang-alang ada kat rumah produk tu, saya pun minum sekali lah kan HAHAH.

3. Nak earn extra income.
Yang ni pun antara galakan saya nak mula produk Herbalife, sebab salah satunya untuk dapatkan extra income dengan Herbalife, saya sendiri pun kena rasa produk Herbalife dan ada result sendiri. So mula lah saya waktu tu atas kekuatan semangat untuk earn extra income sambil tumpang ibu saya guna Herbalife.

Ya, saya tau, asbab ketiga tu sounds fishy. Tapi tak sangka saya mula jatuh cinta dengan produk Herbalife dalam minggu pertama saya guna Herbalife tau, sehingga lah sekarang, hampir 6 tahun saya menggunakan Herbalife sebagai sarapan sihat saya, setiap pagi, tanpa jemu. Alhamdulillah. So since jatuh cinta dengan produk Herbalife tu -- I don't do it for money anymore. Tapi lebih kepada misi bantu rakyat Malaysia turun berat dengan sihat menggunakan Herbalife.


So, apa yang menyebabkan saya mula jatuh cinta dengan produk Herbalife tu? Padahal awal-awal tu tak ada niat nak guna produk sangat pun. Tapi terjatuh cinta jua pada produk, sehingga hari ni tanpa jemu. Alhamdulillah.

Produk tidak bertujuan untuk mencegah/mengubati apa-apa penyakit

Kesan Menggunakan Produk Herbalife


Produk pertama yang saya ambil waktu pertama kali menggunakan Herbalife dulu adalah Herbalife Teamix & Formula 1 Chocolate. Bayangkan waktu bukak je kotak, bau semerbak wangi Chocolate. Perasaan pertama saya masa tu, berkobar-kobar nak mula consume teamix & Formula 1, sebab sedappp sangat!

Minggu pertama saya guna Herbalife, saya terus fall in love tau! Mana taknya, saya rasa macam dapat badan baru! Over kannn. Tapi ye lah sebab energy improved banyak sangat, rasa badan lebih selesa, berbanding sebelum ni saya yang cepat letih. Saya sememangnya kurus, tapi tidak bermakna kurus tu semestinya sihat. Sebenarnya tak jugak, kalau dah makan tak berapa nak teratur, tak seimbang, maka kurus ke gemuk ke -- tetap tak sihat sekiranya dengan amalan gaya hidup tak sihat. Pendek kata, kurus ke gemuk ke, tetap perlunya makan dengan sihat. :)

Sepanjang lebih 5 tahun saya menggunakan Herbalife, ini antara apa yang saya rasa & pengalaman saya sendiri.

1. Lebih bertenaga 
Yang ni best sangat! Dulu selalu rasa nak tido je manjang. Hehe. Tak tau lah kalau dulu tu kuat tido normal untuk student ke, atau memang letih. Tapi start consume Herbalife, energy memang beza sangat -- memang improve sangat alhamdulillah!


2. Berat maintain lebih mudah, dan lemak tepu dalam badan saya berkurang
Dulu saya tak sedar pun yang saya sebenarnya thin outside, fat inside. Kurus tapi berlemak. Sampai lah saya start tukar sarapan saya dengan Herbalife -- double chin makin berkurang, seluar makin longgar padahal berat sama. Bila timbang, baru tau lemak makin turun, tapi jisim otot meningkat. YEAY!

Paling syoknya, saya lebih enjoy makan dengan sihat, berkala, dan tak ada mindset lama tentang nak kurus kena tahan lapar tu. Lepas Herbalife, baru saya betul-betul fahami konsep makan dengan betul dan sihat adalah kunci segalanya -- nak kurus ke, kekal kurus ke. Dan dalam masa yang sama, paling best Herbalife sangat memudahkan semua proses tu. Dah tak perlu pening nak fikir sarapan apa yang sihat, dinner apa yang perlu ambil agar sihat dan seimbang. MUDAH sangat!

Hihi tak perasan sampai boleh jadi macam ni alhamdulillah!


3. I feel better, stronger, dan boleh teruskan gaya hidup sihat dungeon enjoy dan tanpa rasa terseksa pun
Sebelum Herbalife saya sangat suka makan manis-manis, fast food, mesti nak minum caffeinated drink setiap hari. Yes, kita tahu semua tu tak sihat & tak seimbang. Tapi nak ubah dari tabiat makan yang tak sihat kepada tabiat makan yang sihat mesti lah mencabar kan. Tapi surprisingly boleh overcome & ubah tabiat makan yang sihat tu dengan lebih enjoy dan tanpa rasa terpaksa pun!! Kadang tak perasan pun tak kurang makan manis macam sebelum ni. FYI, tu lah antara kepentingan makanan yang seimbang & berkualiti dari shake tu. Bila kita makan dengan sihat & seimbang, kita jadi kurang craving. Trust me, proses turun berat anda pun boleh jadi lebih mudah tau!


4. Kulit saya lebih sihat dengan Herbalife
Sepanjang 26 tahun hidup (tahun ke-4 guna Herbalife), kulit saya takde lah flawless, tapi takde jerawat la kiranya. Kalau naik sikit-sikit macam jerawat nasi time remaja dulu normal lah kan. Tapi alhamdulillah takde parut ke apa. Pendek kata, kulit saya tak bermasalah sebelum ni.

Nak dijadikan cerita, saya diuji dengan masalah kulit pada akhir tahun 2016, gara-gara kulit sensitif dengan kosmetik (specifically BB cream). Waktu awal-awal guna, ada lah rasa gatal-gatal muka. Tapi macam mana ntah still continue sampai sebulan. Last-last saya stop sebab risau bila jerawat halus start tumbuh. Namun, bila saya stop je jerawat start tumbuh macam cendawan lepas hujan. Berdenyut dan sakit pulak tu. T_____T

Waktu tu saya stress, tak ada keyakinan nak jumpa orang lain, malu, macam-macam perasaan ada bercampur baur. Ramai yang suggest saya macam-macam. Tapi saya ignore. Sebab saya tau how Herbalife works for me. So start dari tu, saya;
- control stress saya
- Jaga makan. Saya eat clean, saya avoid gula & tepung putih.
- minum air kosong 4-6L setiap hari
- saya konsisten shake & Herbalife Nutrition lebih kerap dan disiplin dari sebelum ni
- Exercise sikit untuk detox melalui perpeluhan
- Konsisten penggunan Herbalife SKIN siang dan malam.

Dan alhamdulillah kulit saya start ada progress sejak hari ke 7 sampai lah sekarang. Sekarang pun belum flawless, ada parut untuk saya improve. Tapi progress dulu dan sekarang alhamdulillah banyak sangat!

Alhamdulillah progress termini. Kiri waktu awal-awal naik jerawat batu tu. Kanan terkini. Sepenuhnya dengan Herbalife & pemakanan seimbang. Alhamdulillah. 

5. Puasa bertenaga dengan Herbalife
Bukan je bertenaga, malah waktu puasa pun jadi lebih mudah & jimat. Mana taknya, sahur & berbuka dengan Herbalife. Kemudian baru makan nasi dalam portion yang betul. JIMAT sangat sebab takde belanja ikut nafsu. Hehe


6. Perbelanjaan bulan saya jadi lebih jimat
Dulu, awal-awal dengar Herbalife, selain dari mindset saya duk fikir Herbalife hanya untuk nak kurus, dalam masa yang sama duk ingat yang Herbalife ni mahal. Asal dengar Herbalife je, ingat mahal. Dulu lahhh.

Sehinggalah saya sendiri guna Herbalife, tanpa saya sedar, belanja bulanan saya jadi makin kurang dan lebih jimat! Sebab dulu, setiap minggu makan fast food harga RM15-30, setiap hari beli keropok RM2 untuk kunyah-kunyah, waffle choc + peanut butter setiap hari RM2.50. Tu belum masuk belanja menu utama lagi.

Start guna Herbalife, dari suka makan fast food setiap minggu jadi berkurang kepada sebulan sekali. Dah tak ada belanja keropok kunyah-kunyah, waffle tu. Sarapan & dinner pun amik shake yang dah memang untuk stok sebulan punya sarapan & dinner. Lunch macam biasa. JIMAT SANGAT!

So, pada yang fikir Herbalife ni mahal, anda pun silap macam saya yang dulu tu HAHAH. So jangan silap ye. Sebenarnya ada pakej yang sesuai dengan budget anda. So, bincang dengan Coach tau!



Alhamdulillah sehingga kini, hampir 6 tahun saya menggunakan Herbalife setiap hari tanpa jemu. Dah jatuh cinta terus dah! Hehe.


=======================================================================




Sejujurnya saya lebih yakin Coach customers dan coachee saya bukan sahaja dari hasil diri sendiri menggunakan produk Herbalife, tapi jugak dari kisah-kisah coachees saya sendiri yang dah transform & turun berat dengan Herbalife. BANYAK!!

So sekiranya anda sedang mencari Coach Herbalife dan ingin memulakan program, I'm so happy to coach!

Klik sini tentang Program Kurus dengan Herbalife

https://fatinibrahim.blogspot.my/2016/10/program-turun-berat-badan-dengan.html



Klik sini tentang Produk Herbalife Malaysia

https://fatinibrahim.blogspot.my/2017/08/beli-herbalife-online.html


HUBUNGI 0193709753 untuk dapatkan/mulakan Program Herbalife

0193709753
0193709753
0193709753

FOLLOW INSTAGRAM: @fatinsyaibrahim_hlf untuk update terkini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan